Ξεπεράστε τους φόβους της αγοράς online
Αρχική  >  Ξεπεράστε τους φόβους της αγοράς online
 Ξεπεράστε τους φόβους της αγοράς online 10/01/2018

Με την πάροδο του χρόνου, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αρχίζουν και κινούνται μέσω internet, αυξάνοντας τα έσοδά τους και παράλληλα, μειώνοντας το κόστος, διευκολύνοντας και εμάς. 

Έτσι, μπορεί ο καθένας μας, να μπει 24 ώρες το 24ωρο, να δει τον κατάλογο της επιχείρησης, να δει πάρα πολλά προϊόντα σε πάρα πολλά καταστήματα και να ψωνίσει ότι επιθυμεί.

Τα περισσότερα websites που πουλάν προϊόντα, έχουν κάποια συστήματα πληρωμών - συναλλαγών, όπως είναι το paypal, διατραπεζικά συστήματα, κλπ.

Είναι όμως οι Online αυτές συναλλαγές ασφαλείς; Πως μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι κάνουμε τα σωστά και ασφαλή βήματα για να ολοκληρώσουμε τη συναλλαγή μας;

Ας τα δούμε μαζί ένα προς ένα:

1. ΠΡΙΝ ΠΑΡΑΓΓΕΙΛΩ

Πώς θα είμαι σίγουρος ότι το e-shop από το οποίο θα αγοράσω είναι ασφαλές;

Πρόσεξε η διεύθυνση του να ξεκινά με https:// («s» όπως secure, δηλαδή ασφαλές) και να φέρει το εικονίδιο του λουκέτου, στην μπάρα του προγράμματος περιήγησης. Βοηθάει επίσης να διαβάσεις την πολιτική προστασίας του e-shop ή να αναζητήσεις, αν έχει, το Σήμα Αξιοπιστίας του GR.EC.A., του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου!


Πώς είμαι σίγουρος ότι ένα e-shop δεν είναι «ύποπτο»;

Περισσότερα από 300 μεγάλα e-shops που είναι μέλη του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.), έχουν περάσει από ενδελεχή έλεγχο 120 κριτηρίων, πριν λάβουν το Σήμα Αξιοπιστίας. Αν μπεις σε ένα e-shop με Σήμα Αξιοπιστίας του GR.EC.A., μπορείς να είσαι σίγουρος ότι δεν είναι «ύποπτο». Αν δεν είναι μέλος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ώστε να έχει Σήμα Αξιοπιστίας, τότε μπορείς να επιβεβαιώσεις τη νομική υπόσταση του ηλεκτρονικού καταστήματος αναζητώντας τα ακόλουθα στοιχεία: Εμφανή στοιχεία επικοινωνίας, αναρτημένη την επωνυμία της εταιρείας και το ΑΦΜ της, ή/και τα στοιχεία ιδιοκτησίας στους όρους χρήσης.


Πρέπει να τσεκάρω εάν υπάρχει το λογότυπο Mastercard® SecureCode® στο e-shop;

Ναι! Έλεγξε αν υπάρχει το λογότυπο Mastercard® SecureCode® ή Identity check στην ιστοσελίδα. Το Mastercard® SecureCode® ή Identity check είναι μία τεχνολογία που προσφέρει η τράπεζα για την επιβεβαίωση της ταυτότητάς σου και παρέχει επιπρόσθετη ασφάλεια για τις ηλεκτρονικές αγορές σου.


Θέλω να αγοράσω κάτι ακριβό αλλά διστάζω. Πώς μπορώ να σιγουρέψω την αγορά μου;

Για αυτές τις αγορές να προτιμάς εμπόρους και e-shops που γνωρίζεις και φέρουν εμφανή τα στοιχεία ιδιοκτησίας. Αναζήτησε προϊόντα σε e-shops που σου έχουν συστήσει οι φίλοι και η οικογένεια ή έχουν αξιολογηθεί από επίσημες οργανώσεις καταναλωτών και φορείς, όπως ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A. – Greek eCommerce Association).


2. ΕΝΩ ΠΑΡΑΓΓΕΛΝΩ

Μου ζητάνε αρκετά στοιχεία για να ολοκληρωθεί η διαδικασία! Να τα παραχωρήσω;

Μπορεί να σου ζητηθεί να καταχωρήσεις προσωπικές πληροφορίες που απαιτούνται στη διαδικασία συναλλαγής της κάρτας, όπως είδος κάρτας, αριθμό κάρτας, όνομα κατόχου, ημερομηνία λήξης ισχύος, κωδικό ασφαλείας και τη διεύθυνση αποστολής. Είναι μέρος της διαδικασίας και δεν χρειάζεται να φοβάσαι. Καλό είναι να γνωρίζεις ότι η εκκαθάριση της κάρτας γίνεται πάντα και αποκλειστικά από τραπεζικό ίδρυμα, ενώ τα στοιχεία της κάρτας σου, δεν αποθηκεύονται στα e-shops.


Ο κωδικός PIN; Να παραχωρήσω κι αυτόν;

Όχι! Ποτέ μην καταχωρείς τον προσωπικό κωδικό της κάρτας σας, είτε σε online είτε σε offline περιβάλλον!


Αρκετά e-shops λένε ότι αποθηκεύουν κάρτες. Είναι αλήθεια;

Όχι, δεν αποθηκεύουν κάρτες. Επιτρέπεται να αποθηκεύσουν μόνο τα 4 τελευταία ψηφία, και τον τύπο της κάρτας, για να σε διευκολύνουν να θυμηθείς ποια κάρτα έχεις χρησιμοποιήσει. Τα υπόλοιπα ψηφία και στοιχεία της κάρτας, τα έχουν μόνο τα τραπεζικά ιδρύματα.


Δέχθηκα ένα e-mail που ζητά κάποιες οικονομικές και προσωπικές πληροφορίες μου. Τι να κάνω;

Ποτέ μην καταχωρείς οικονομικές και προσωπικές πληροφορίες μέσω email. Οι εταιρίες που εκδίδουν κάρτες πληρωμών και οι τράπεζες δε θα ζητήσουν ποτέ τέτοιου είδους πληροφορίες μέσω email. Μην απαντάς σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα!


3. ΑΦΟΥ ΠΑΡΑΓΓΕΙΛΩ

Πώς αποδεικνύω την αγορά μου;

Κράτησε αρχείο της αγοράς / ηλεκτρονικής συναλλαγής. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους. Είτε να αποθηκεύσεις το επιβεβαιωτικό email της παραγγελίας σου, είτε να εκτυπώσεις κάποιο αρχείο με τα δεδομένα της συναλλαγής, είτε να κρατήσεις ηλεκτρονικό αντίγραφο της ιστοσελίδας που έγινε η συναλλαγή ή/ και της σελίδας που έγινε η επιβεβαίωση της συναλλαγής.


Κάποιος άλλος τρόπος;

Μπορείς να ελέγξεις την κίνηση του λογαριασμού της κάρτας σου, ώστε να διασφαλίσεις τη σωστή διενέργεια των ηλεκτρονικών σου συναλλαγών.


Άλλαξα γνώμη για την αγορά μου. Μπορώ να επιστρέψω το προϊόν;

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, όλες οι ηλεκτρονικές αγορές που γίνονται σε όλα τα ευρωπαϊκά e-shops, υπόκεινται σε δικαίωμα υπαναχώρησης με διάρκεια δεκατεσσάρων ημερών. Αυτό σημαίνει με απλά λόγια πως οι καταναλωτές μπορούν να επιστρέψουν τα προϊόντα που αγόρασαν χωρίς να δηλώσουν το λόγο για την επιστροφή τους.


Κάτι πήγε στραβά με την αγορά μου. Τι γίνεται τώρα;

Μπορείς να λάβεις επιστροφή χρημάτων αν κάτι πάει στραβά με τις ηλεκτρονικές σου αγορές μέσω της Υπηρεσίας Αμφισβητήσεων της τράπεζάς σου (Chargeback). Αυτό περιλαμβάνει περιπτώσεις που δεν έχεις παραλάβει την παραγγελία σου, έχεις χρεωθεί για μία αγορά που δεν πραγματοποίησες ή έλαβες κίνηση λογαριασμού που έχει λάθος.


Και τι συμβαίνει αν χάσω ή μου κλέψουν την κάρτα;

Πρέπει να προσέχεις ιδιαίτερα τις κάρτες σου αλλά αν χάσεις ή σου κλέψουν την κάρτα Mastercard σου (χρεωστική, πιστωτική, προπληρωμένη), ανάφερε αμέσως την κλοπή ή την απώλεια στην τράπεζα! Μόλις το κάνεις επωφελείσαι από τη μηδενική ευθύνη.


Πηγή: http://xeperaseto.greekecommerce.gr/ και http://coolweb.gr/